Blume, C. (September 2022). Effective differentiation for all. Landesinstitut für Pädagogik und Medien des Saarlandes [State Institute for Pedagogy and Media for the Saar]. 

Blume, C. (January 2022). Inklusion im Englischunterricht [Inclusion in English instruction]. Landesinstitut für Pädagogik und Medien des Saarlandes [State Institute for Pedagogy and Media for the Saar]. Online. 

Blume, C. (October 2021). Seriously inclusive EFL through digital gaming. WWU Münster. ZfsL Gelsenkirchen [Teacher Center for Educational Training Gelsenkirchen]. Technologically enhanced online opportunities for language learning in inclusive education, Münster. 

Blume, C. (September 2021). Open Source Anwendungen zur Förderung der Interaktion, Kollaboration und Reflexion in der Hochschullehre [Open-source applications to foster interaction, collaboration, and reflection in tertiary teaching]. Technical University Dortmund. Day for Digital Teaching, Dortmund. 

Blume, C. (November 2020). Digital tools for English in times of Corona. Schule Marienau. Dahlenburg.  

Blume, C., & Plattner, M. (February 2020). Teaching English as a foreign language to learners with hearing impairment. Goethe Lehrerakademie 5. Fachdidaktik Englisch-Tag [Goethe Teaching Academy, Fifth Annual English Didactics Day], Frankfurt am Main. 

Blume, C. & Dorok, S. (November 2019). Der Einsatz von iPads im heterogenen Englischunterricht ab Klasse 7 [Using iPads in heterogeneous English classes, grades 7 and up]. Lehrkraftfortbildung im Verbundprojekt „Interprofessionelle kooperative Unterrichtsplanung in der Sekundarstufe I“ [Teacher professional development consortium, “Interprofessional Cooperative Instructional Planning in the Early Secondary Grades”], Bergische University Wuppertal. 

Blume, C. (November 2019). Spielerische Ansätze im Fremdsprachenunterricht [Playful approches to foreign language teaching]. Fachtag für Lehrkräfte „Digitale Medien im Englischunterricht“ [Teacher professional development day “Digital Media in English Instruction“], Justus-Liebig-University, Gießen. 

Blume, C. (July 2019). H5P in university teaching. Jahrestreffen der Computer-Assisted Language Learning AG [Annual meeting of the Computer-assisted Language Learning Working Group], Justus-Liebig-University, Gießen. 

Blume, C., & Dorok, S. (May 2019). Einsatz von H5P im Fremdsprachenunterricht [Using H5P for Language Instruction]. State Quality and Support Agency for Schools in North Rhine- Westphalia. Professional development day “Abitur-Online 2019,” Soest. 

Blume, C., & Kielwein, C. (September 2017). Inclusive English instruction in the task-based language classroom. 9. Fremdsprachentage des Landesinstituts für Lehrerbildung und Schulentwicklung [Ninth Annual Foreign Language Professional Development Days of the State Institute for Teacher Education and School Development], Hamburg. 

Blume, C. (September 2017). Gamification in ELT: Meeting the needs of all learners. Lehrkraftfortbildung des Landesinstituts für Schulqualität und Lehrerbildung Sachsen-Anhalt [Professional development session of the State Institute for School Quality and Teacher Education in Saxony-Anhalt], Halle.